Joost Bakker Werkwijze

WERKWIJZE -

Voordat de eerste kwast bij een klant in de verfpot gedoopt wordt, is er een zorgvuldig traject van doorspreken, calculatie en offreren aan voorafgegaan. Een eerste persoonlijke kennismaking tussen Joost Bakker Schilderwerken en een nieuwe klant vindt in eerste instantie op locatie plaatst en eventueel in een later stadium in het kantoor aan de Van Speykstraat, waar een gastvrije ontvangstruimte en showroom is ingericht. De basis voor een goed verloop van het uit te voeren schilderwerk wordt hier gelegd. Het gaat om de klik tussen de klant en het schilderbedrijf. Het doel is niet de snelle deal, maar het begin van een duurzame relatie.

ons pand Van speykstraat 191
DEN HAAG

In de showroom van Joost Bakker Schilderwerken kunnen klanten stalen uit de collectie wandbekleding bekijken. Samen met de kleurmogelijkheden voor het schilderwerk krijgt de opdrachtgever een compleet overzicht om tot een persoonlijke keuze te komen.

Als de klant tevreden is, heeft het bedrijf het goed gedaan. Bij een schildersbedrijf betekent dit dat het schilderwerk er weer tot in de puntjes verzorgd uitziet. Een goede schilder die betrokken is bij zijn werk en zelfstandig aan de slag kan, is dus goud waard. Joost Bakker Schilderwerken begrijpt dat. Wanneer de schilder aan het werk is, moet hij er van op aan kunnen dat alles wat hij nodig heeft voor het grijpen ligt. Met de juiste materialen, hulpmiddelen en goed verzorgd gereedschap is het lekker werken. Dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede. Ook dat begrijpt Joost Bakker Schilderwerken. Dat de klant soms op weg geholpen wil worden bij de keuze van kleuren, wandafwerking en het gebruik van speciale technieken, is voor Joost Bakker Schilderwerken vanzelfsprekend.

voorbeelden via de computer

Met behulp van de computer kan bij Joost Bakker Schilderwerken het effect van verschillende kleurencombinaties in een interieur op het beeldscherm getoond worden. Heeft de opdrachtgever zijn keuze gemaakt, dan worden de kleuren op panelen geschilderd, zodat de kleurencombinatie echt en tastbaar wordt. Wanneer de klant overtuigd is, wordt de keuze definitief.

de kleuren waaier

In een gesprek over een nieuwe opdracht speelt kleur een belangrijke rol. Niets is zo persoonlijk. Welke kleurencombinatie past bij mijn smaak? Hoe moet ik kiezen uit al die verschillende kleuren wit? Aan Theo Bakker van Joost Bakker Schilderwerken is het op dat moment de taak een goede inschatting te maken van de smaak van de opdrachtgever.

Nadat u telefonisch contact met ons heeft opgenomen voor het maken van een afspraak, wordt het werk ter plaatse met u doorgenomen.

Aan de hand van deze opname ontvangt u binnen enkele werkdagen een duidelijk uitgewerkte offerte.

Indien deze offerte aansluit bij uw verwachtingen, kunt u overgaan tot het verstrekken van de opdracht. Hierop volgt een schriftelijke bevestiging onzerzijds en worden de uitvoeringsdata in onze planning vastgelegd .

Tijdens de uitvoering is een van onze medewerkers uw vaste aanspreekpunt, waardoor de directe communicatie bijdraagt aan het gewenste resultaat binnen de vooraf overeengekomen termijn.

planning schilderwerk

Gemiddeld werkt Joost Bakker Schilderwerken tegelijkertijd aan zes projecten. Om zicht te houden op de voortgang van het werk, is een planning bord onmisbaar. Met één blik wordt het totale plaatje duidelijk. Binnen schilderwerk wordt waar mogelijk voor de wintermaanden ingepland. Maar ook in de overige maanden zijn deze opdrachten welkom om het hoofd te kunnen bieden aan het grillige weer. Het buitenschilderwerk tussen april en oktober staat zo'n vier à vijf maanden vooruit al in de agenda. Wanneer plensbuien en onweer de schilders parten spelen, wordt de planning aangepast. Projecten met strakke startdata en deadlines krijgen voorrang, zodat altijd op tijd opgeleverd kan worden.

Theo Bakker gelooft niet in tijdelijke contracten voor zijn personeel. Dat past ook niet in de formule van Joost Bakker Schilderwerken, waarbij de duurzame relatie met de klant voorop staat. Schilders kunnen daarom rekenen op een vast dienstverband. Een gemiddeld dienstverband van vijftien tot twintig jaar bewijst bovendien dat de schilders de werkwijze van het bedrijf waarderen. Voor Theo Bakker is het de uitdaging deze werknemers te vinden. Om een 'Joost Bakker Schilder' te worden, moeten de kandidaten zich willen ontplooien en verantwoordelijkheid durven nemen.

Een schilder kan zijn eigen gezicht geven aan het contact met de klant, zodat de verstandhouding ook op de lange termijn goed blijft. Schilders die bij Joost Bakker Schilderwerken in dienst komen, krijgen als bagage dan ook een cursus communicatieve vaardigheden en klantgericht handelen mee. Juist die zelfstandigheid maakt dat de schilder zelf verantwoordelijk is voor zijn werk met als gevolg dat hij zich nog meer betrokken voelt bij het project. De opdracht bestaat niet meer uit het in de verf zetten van een aantal vierkante meters, maar is maatwerk geworden.

Joost Bakker ploeg aan het werk 
DEN HAAG

Joost Bakker Schilderwerken is sterk in het projectmatig afleveren van maatwerk. Daarnaast kan het bedrijf met veertien schilders ook grote opdrachten aan. De grote zelfstandigheid van het personeel maakt maatwerk mogelijk. Deze zelfstandigheid vloeit voort uit de werkmethode van het bedrijf; bij elke opdracht werken de schilders in een ander team en er is bewust geen leidinggevend kader geplaatst tussen schilder en opdrachtgever. Een van de schilders ter plaatse is het aanspreekpunt voor de klant. Ook bij projecten waarmee grote bedragen zijn gemoeid.

Na gereedkoming van uw opdracht zal nader met u worden afgestemd of en wanneer eventueel vervolg-onderhoud wenselijk is.

Deze toekomstige activiteiten worden in onze meerjaren-planning opgenomen, zodat u ook op termijn verzekerd bent van een tijdig onderhoud tegen beheersbare kosten.